Історія технікуму

 

 

 

  Закарпатський машинобудівний технікум створений наказом Міністра авіаційної промисловості СРСР № 109 від 06.06.1978 р.

Рішення про відкриття машинобудівного технікуму саме в Дубовому далося не простим. В далекому 1977 р. чимало зусиль приклав для того щоб навчальний заклад був саме у Дубовому директор Закарпатського машинобудівного заводу, генеральний директор ЗВВО, депутат обласної ради, Подольський Д.Д., який все своє життя залишався куратором ЗМТ.

У 1977 саме на місці старих шкільних майстерень і розпочалося будівництво ЗМТ. А вже через рік буде споруджено будівлю  яка стане навчальним закладом, що у вересні 1978 прийме своїх перших студентів.

Відповідно до наказу Мінвузу України від 28.11.1991р. №231 Закарпатський машинобудівний технікум в 1991 році був прийнятий до системи Мінвузу України.

Перший набір до технікуму проведено у 1978 році на денне і вечірнє відділення. Перший випуск спеціалістів здійснено у 1982 році: 89 чоловік за денною та 51 чоловік за вечірньою формами навчання. Розподіл молодих спеціалістів, що закінчили денне відділення, здійснювався на підприємства авіаційної промисловості СРСР у межах всього Радянського Союзу.

До 1990 року підготовка спеціалістів в технікумі проводилася за двома  формами навчання:

-    денною з спеціальностей “Літакобудування” та “Обробка металів різанням”;

-    вечірньою з спеціальностей “Літакобудування” та “Обробка металів різанням”.

У 1987 році проведено останній набір, а у 1990 році останній випуск студентів за вечірньою формою навчання. З 1988 року замість вечірньої форми навчання впроваджена заочна форма навчання з спеціальності “Обробка металів різанням”.

     У 2001 році було відкрито нові спеціальності, а саме 5.080405 Програмування для електронно-обчислювальної техніки і автоматизованих систем та 5.090609 Монтаж і експлуатація електроустаткування підприємств і цивільних споруд.

У зв’язку зі скороченням виробництва та зменшенням потреби у фахівцях авіаційної галузі в регіоні у 2005 році було здійснено останній випуск молодших спеціалістів зі спеціальності 5.100119 Виробництво авіаційних літальних апаратів.

У 2009 році було відкрито нову спеціальність 5.06010101 Будівництво та експлуатація будівель і споруд.

  Технікум, щодо управління його діяльністю, підпорядкований Міністерству освіти і науки, молоді та спорту України, права та обов’язки якого визначаються в межах діючих законів та Статутом технікуму.

Діяльність технікуму базується на дотриманні вимог Конституції України, законів України “Про освіту”, “Про вищу освіту”, інших нормативно-правових актів, прийнятих у відповідності до чинного законодавства України.

Очолювали педагогічний колектив:

з 1978 по 1985 р.р. -  Репніков Л.І.,з 1985 по 1987 р.р. -  Балахчі І.І.,з 1987 по 1990 р.р. -  Гарга С.Й.,

з 1990 по    1996 р.р. -  Степанюк П.О.,з 1996 по 2005 р.р. -  Сойма П.В., з 2005 по 2010 р.р. -  Долгін В.М. .

Педагогічний колектив технікуму має відповідний інтелектуальний і професійний рівень, здатний забезпечити якісне проведення навчально-виховного процесу. Творча робота викладачів, дозволяє формувати у студентів основні уміння і навички, які визначені Галузевими стандартами вищої освіти.

Підготовку фахівців провадять 26 штатних викладачів. Якісний показник викладачів вищої і першої категорії складає 96%, серед яких 4 методиста та 3 старших викладача.

За роки діяльності технікум дав путівку в життя  2841 особі, а саме за спеціальностями: Обробка на верстатах і автоматичних лініях – 1430 чол., Виробництво авіаційних повітряних суден – 1069 чол., Комерційна діяльність – 24 чол., Монтаж і експлуатація електроустаткування підприємств і цивільних споруд – 175 чол., Програмування для електронно-обчислювальної техніки і автоматизованих систем – 143 чол, 287 студентів отримали дипломи з відзнакою.

Сьогодні до послуг студентів 20 лабораторій і кабінетів, бібліотека і читальний зал, спортивний і актовий зал, навчальні майстерні по профілях навчання, гуртожиток та їдальня, дві комп’ютеризовані аудиторії із інтернетом.

Чимало колишніх студентів технікуму стали відомими інженерами, конструкторами та вченими. Для прикладу, Т.М.Декет – конструктор КБ "Мотор Січі", м.Запоріжжя; Н.М.Савченко – начальник виробництва київського підприємства з виготовлення пожежних машин, О.В.Тафійчук – провідний інженер КБ ім. Антонова, О.Вінер – кандидат технічних наук, М.Роман – професор, входить до асоціації вчених Росії, Я.Мадар, В.Магула – пілоти на міжнародних сполученнях, Л.Мельник – радник у Верховній Раді України.